Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing reklama google adwords

Skuteczna reklama Google Adwords

Data publikacji 7 października 2021

Reklama Google Adwords to bardzo skuteczny sposób na promocję produktu lub danej marki w sieci. Kampania Google Ads cieszy się zatem coraz większym zainteresowaniem klientów. Warto zatem zastanowić się nad tym na czym dokładnie polega tego typu działalność marketingowa.

Kanały promocji danej marki

Aby kapania reklamowa niezależnie od tego czy odbywa się ona w świecie wirtualnym czy rzeczywistym, mogła być skuteczna powinna być starannie przemyślana i zaplanowana. Jednym z jej istotnych elementów jest dobór odpowiednich kanałów, które zależą między innymi od celu marketingowego oraz dostępnego budżetu.

Reklama Google Adwords

Jak wspomniano powyżej, kampania Google Ads cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów. System reklamowy Google Adwords pozwala bowiem na emisję zarówno reklam w formie tekstowej, jak i granicznej czy wideo. Ponadto, niewątpliwą zaletą tego typu kanału promocji jest fakt, że bardzo szybko dociera on do odbiorcy. Ruch na stronie oraz jej widoczność znacznie wzrasta. Reklamy Adwords pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google i oznaczone są kolorem zielonym. Linki sponsorowane umieszczane są na górze wyników oraz na dole strony, natomiast tak zwane wyniki organiczne pośrodku. Kampania Google Ads jest wykorzystywana bardzo powszechnie. W związku z tym obejmuje ona wielu użytkowników, w tym nawet tych, którzy nawet w niewielkim stopniu korzystają z internetu. Banery reklamowe wyświetlane są bowiem na powierzchniach witryn i umożliwiają skuteczne przekierowanie użytkownika na stronę producenta lub dystrybutora.

Może przyda ci się ankieta na Messengerze?

Reklama Google Adwords na YouTube

Reklama Google Adwords może poza formą tekstową i graficzną przybierać również postać wideo. W tym przypadku warto wspomnieć o serwisie YouTube, który odwiedzają miliony użytkowników. To sprawia, że przy stosunkowo niskich nakładach finansowych reklama może dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców, zróżnicowanych pod względem płci, wieku, wykształcenia czy zainteresowań.

Reklama Google Adwords w przypadku użytkowników Gmail

Reklama Google Adwords może być również prowadzona w oparciu o użytkowników poczty elektronicznej Gmail. W tym wypadku banery mogą być wyświetlane w górnej części skrzynki odbiorczej lub też wysyłane w formie wiadomości.

Reklama displayowa

Inną formą promocji produktów lub danej marki jest ciesząca się dużym zainteresowaniem reklama displayowa. Nie jest ona co prawda wyświetlana w wynikach wyszukiwarki Google, lecz mimo to jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Reklama displayowa pojawia się bowiem na stronach partnerów reklamowych Google. Przyjmuje postać banerów, które mogą wyświetlać się pomiędzy poszczególnymi akapitami tekstu lub też w jego sąsiedztwie. Ponadto reklama displayowa może mieć charakter pełnoekranowy, pojawiać się w tle lub też w formie „wyskakujących” pop-upów.

Skuteczność tego typu reklam wynika z silnego oddziaływania na użytkownika za pomocą tekstu i obrazu. Prowadzona w ten sposób kampania Google Ads może być dopasowywana do bardzo indywidualnych potrzeb klienta. Może na przykład być kierowana na powiązanie danego produktu z wybranym typem treści. Oznacza to, że w takim przypadku reklama wyświetlana będzie jedynie na witrynach związanych z określoną branżą. Ponadto, reklama displayowa może być ukierunkowana na konkretnego odbiorcę, z uwzględnieniem jego cech demograficznych czy geograficznych. W takim wypadku kampania reklamowa jest niemal szyta na na miarę pod względem wieku, płci itp. Warto bowiem pokreślić, że określenie grupy docelowej w wielu przypadkach pozwala zwiększyć skuteczność reklamy, co przekłada się na wymierny zysk.

A może reklama na samochodzie? Zobacz, jaka jest najczęściej wybierana

Redakcja ecomanager.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?