Strona główna
E-commerce
Tutaj jesteś
E-commerce system CRM w firmie

Jak wykorzystać system CRM w firmie? Zobacz funkcje i zalety!

Data publikacji 23 czerwca 2022

Systemy CRM są obecnie używane coraz częściej w wielu firmach. Gdy myślisz nad wdrożeniem tego systemu, warto poznać jego korzyści!

Customer Relationship Management, czyli skrótowo CRM tłumaczone jest jako zarządzanie relacjami z konsumentami. Termin ten odnosi się do technik zarządzania obsługą klienta, ale również do przeznaczonego do tego celu oprogramowania, które określane jest jako systemy CRM.

Czym jest oprogramowanie CRM?

Za pomocą systemów CRM użytkownicy otrzymują dostęp do szeregu narzędzi, które wspomagają zarządzanie relacjami z klientami. Oprogramowanie CRM zapewnia wtedy szereg korzyści, które powodują, że firma może łatwiej nawiązywać współpracę i podtrzymywać długofalowe relacje z konsumentami, kontrahentami.

Systemy CRM składają się z bazy danych, w której znajdują się informacje na temat konsumentów, a także z narzędzi, które pozwalają na korzystanie z tych danych. Pozwalają one między innymi sprawdzenie szczegółowych informacji o konkretnym kliencie, pozwalają na jego profilowanie oraz prowadzenie lepszej obsługi.

Obecnie na rynku znajduje się pełna gama systemów CRM do wyboru. Wśród nich znajduje się również oprogramowanie w chmurze, czyli dostępne z dowolnego komputera oraz z urządzeń mobilnych.

W tym wariancie można między innymi wykorzystać oprogramowanie CRM firmy IT Center, które oferuje pełną gamę narzędzi dla użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych.

Kiedy warto zdecydować się na wdrożenie systemu CRM?

Obecnie oprogramowanie CRM używane jest przez wiele firm działających w zróżnicowanych branżach. Nie jest ono zarezerwowane tylko i wyłącznie dla największych graczy rynkowych, ale mogą korzystać z niego również mniejsze firmy, którym zależy na poprawie jakości obsługi klienta.

Wobec tego systemy CRM mają uniwersalne przeznaczenie i mogą one wspierać firmy funkcjonujące zarówno stacjonarnie, jak i te skoncentrowane na działalności online jak sklepy internetowe.

Jakie funkcje oferują systemy CRM?

Nowoczesne oprogramowanie CRM może zapewnić użytkownikom dostęp do wielu funkcji, by prowadzenie obsługi klienta, ale również wspieranie działania całej firmy, było jeszcze prostsze.

Do najważniejszych funkcji oferowanych przez systemy CRM, zaliczają się przede wszystkim:

  • Budowa bazy danych klientów – może ona zawierać wszystkie kluczowe informacje na ich temat, między innymi dane, historię zamówień, priorytety dotyczące obsługi i inne ważne dane.
  • Planowanie i koordynowanie prac – dzięki programom CRM można efektywnie planować i koordynować realizację prac, na przykład związanych z wykonaniem sprzedaży, obsługą klienta w terenie. Program może wtedy udostępniać praktyczny terminarz z informacjami o spotkaniach z klientami.
  • Integracja z innym oprogramowaniem – systemy CRM mogą być integrowane z innymi, dzięki czemu są one jeszcze prostsze w obsłudze. Przykładowo system może wspomagać działanie systemu ERP czy też systemu e-commerce używanego do zarządzania sprzedażą w sklepie internetowym.
  • Ofertowanie – oprogramowanie CRM pozwala na łatwiejsze zarządzanie ofertowaniem, co pozwala na skuteczniejsze przygotowywanie spersonalizowanych ofert przeznaczonych dla klientów. Oferty mogą obejmować też indywidualne rabaty przyznane klientom.
  • Przygotowywanie analiz i raportów – bardzo praktyczną funkcją oferowaną przez większość programów CRM jest też analizowanie i raportowanie. Na tej podstawie można szybko uzyskać dokładne informacje dotyczące wyników i osiągniętych celów.
  • Obsługa poczty elektronicznej – dzięki tej funkcji można wspomagać wymianę informacji pomiędzy firmą a jej klientami, kontrahentami.

Zalety oprogramowania CRM – dlaczego warto je wybrać?

Systemy CRM mogą być trafną inwestycją w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i branży.

Redakcja ecomanager.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?