Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes sprzedaż b2b

Na czym polega sprzedaż b2b?

Data publikacji 26 września 2022

Jedną z najszybciej rozwijających się branż jest handel internetowy. W aktualnych czasach trudno jest znaleźć rzecz, której nie da się kupić za pośrednictwem internetu. Niezależnie od tego, czy zastanawiamy się nad zakupem jedzenia, czy też może interesuje nas zakup nowych ubrań, wszystko możemy nabyć w konkretnych sklepach internetowych. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, ponieważ jest ono wygodne, pozwala zaoszczędzić czas i pozwala na zrobienie zakupów w bardziej przemyślany sposób, ponieważ w domowym zaciszu mamy praktycznie nieograniczony czas na przeanalizowanie każdej oferty. Większość handlu internetowego to handel detaliczny, jednak coraz bardziej dynamicznie rozwija się również sprzedaż b2b za pośrednictwem internetu. Czym jest sprzedaż b2b oraz jak działają platformy b2b? Odpowiedzi na powyższe pytania poznasz w tym artykule.

Czym jest sprzedaż b2b?

Sprzedaż b2b różni się od sprzedaży detalicznej głównie klientem, do którego kierowana jest dana oferta. W przypadku sprzedaży detalicznej oferuje się pojedyncze produkty klientom indywidualnym, natomiast sprzedaż b2b polega na oferowaniu swoich usług i produktów innym firmom. Wiąże się to ze znacznie większym wolumenem sprzedaży. Duże firmy zazwyczaj kupują znacznie większe ilości danego produktu, dlatego można powiedzieć, że sprzedaż b2b stanowi swego rodzaju sprzedaż hurtową między dwiema firmami. Liczba sprzedawanego towaru zależy przede wszystkim od jego rodzaju oraz ceny. Małe i tanie produkty sprzedają się w dużo większych ilościach, natomiast w przypadku dóbr luksusowych, ilości te są znacznie mniejsze. Kluczową kwestią w sprzedaży b2b jest więc współpraca z innymi podmiotami gospodarczymi.

Przeczytaj również https://ecomanager.pl/sezonowe-kampanie-reklamowe-jak-sie-przygotowac/

platformy b2b

Platformy do sprzedaży b2b

Jeśli chodzi o sprzedaż b2b za pośrednictwem internetu, nie różni się ona znacząco od sprzedaży detalicznej. W obu przypadkach ważne jest posiadanie odpowiedniej platformy sprzedażowej, która umożliwi potencjalnym klientom zakup naszych towarów lub usług. W przypadku handlu b2b bardzo ważna jest możliwość integracji naszej platformy z programami magazynowymi oraz finansowymi. Przy wyborze odpowiedniej platformy b2b należy wziąć pod uwagę kwestie takie jak łatwość wykonywania rozliczeń oraz wsparcie dropshippingu.
Na rynku istnieje wiele platform, które oferują kompleksowe rozwiązania umożliwiające b2b.

O czym trzeba pamiętać, decydując się na sprzedaż b2b?

Decydując się na sprzedaż w formie b2b, warto mieć świadomość tego, jak bardzo ważna jest zasada 80/20, która mówi o tym, że za około 80% przychodów w firmie odpowiada 20% klientów. Ta zasada pozwala na przeprowadzenie odpowiedniej analizy i wyodrębnienie kluczowej grupy klientów, którzy generują największe przychody. Tacy klienci są najbardziej wartościowi dla naszej firmy, dlatego mając tego świadomość, łatwiej jest szukać podobnych klientów. W sprzedaży b2b należy skupić się przede wszystkim nie na ilości naszych klientów, a na ich jakości. Jeśli dani klienci generują największe przychody, warto większość swojego czasu poświęcić właśnie im.

Przeczytaj również na temat reklam Google Ads

Redakcja ecomanager.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?