Sezonowe kampanie reklamowe – jak się przygotować?

Wiele biznesów funkcjonuje w specyficznych warunkach charakterystycznych dla danych branż. Jednym z czynników,które określają intensywność działań reklamowych jest bez wątpienia sezonowość. Aby dostosować strategię marketingowej do sezonowości, należy liczyć się ze sporym wyzwaniem, za które odpowiadają marketingowcy. W przypadku sukcesu, może zaważyć o skutecznym wyprzedzeniu konkurencji na długi czas.

Sezonowe kampanie reklamowe są nie tylko przygotowaniem specjalnej oferty na najważniejsze święta. To głównie zaplanowane z wyprzedzeniem wykorzystanie zwiększonego zapotrzebowania na oferowane produkty lub usługi.

Kampania marketingowa – marketing sezonowy

Marketing sezonowy jest niczym innym, jak wykorzystaniem corocznych świąt oraz wydarzeń społecznych lub kulturalnych w celu zwiększenia poziomu konwersji. Wśród najpopularniejszych kampanii sezonowych znaleźć można między innymi znane wszystkim kampanie bożonarodzeniowe, walentynkowe, wakacyjne, Black Friday i wiele innych. Ponadto w każdej branży corocznie można znaleźć wiele wydarzeń, które stanowić będą podstawę do skutecznych sezonowych kampanii reklamowych.

kampanie reklamowe

Każda kampania sezonowa powinna zostać precyzyjnie zaplanowana, przygotowana, przeprowadzona i przeanalizowana. Do realizacji powyższych aspektów sezonowej kampanii najlepiej sprawdzi się system reklamowy Google Ads. Reklamy w wyszukiwarce Google posiadają charakterystyczne cechy umożliwiające skuteczne działania sezonowe:

Mimo powyższych pozytywów, sezonowe kampanie reklamowe nie powinny być działaniami ad hoc. Kampanie przygotowywane „na kolanie”, w pośpiechu, bez szczegółowej analizy wcześniejszych działań mogą być obarczone ryzykiem błędów i generować straty finansowe oraz wizerunkowe. Poprawne przygotowanie do sezonowej promocji wymaga określenia szczegółowego planu marketingowego już na kilka miesięcy przed datą wydarzenia, wokół którego się skupia. Szczegółowy plan marketingowy dla kampanii Google Ads powinien pozwalać płynnie zarządzać kampaniami reklamowymi z uwzględnieniem trendów i sezonowo zwiększonego zapotrzebowania na produkty lub usługi.

Przeczytaj również https://ecomanager.pl/telepraca-a-praca-zdalna/

Kampanie reklamowe – jak się do nich przygotować?

Podstawowym zadaniem marketingowców podczas przygotowywania planu kampanii reklamowych powinna być szczegółowa analiza dotychczasowych działań, porównanie wyników działań promocyjnych z poprzednich lat oraz wyciągnięcie odpowiednich wniosków. W ten sposób precyzyjnie określić można zarówno start, jak i koniec sezonowego zwiększenia zapotrzebowania na oferowane produkty i usługi. Jest to niezwykle ważne w kontekście optymalizacji budżetu reklamowego. Analiza wyników narzędzia Google Trends oraz danych z historycznych kampanii pozwala również odpowiedzieć na kilka ważnych pytań, między innymi:

  • Jakie produkty najczęściej sprzedaję w okresie sezonowym?
  • Jakie kategorie są najpopularniejsze wśród klientów?
  • Jakie treści są najchętniej czytane w okresie przedsezonowym?

Rynek reklam internetowych w Polsce rośnie w szybkim tempie każdego roku. Coraz większa aktywność konkurencji, znacznie przyspieszająca w gorących okresach, powoduje, że sezonowe działania reklamowe muszą być precyzyjnie przygotowane.

Przeczytaj również artykuł na temat tego, w co inwestować pieniądze

Redakcja ecomanager.pl