Jak zrobić logo, które podbije serca tłumów?
Data publikacji 4 listopada 2021Każdy, kto zaczyna lub zaczynał rozkręcać swój własny biznes wie, czym jest logo i jak bardzo ważną funkcję pełni w reklamie i marketingu. Wydawać by się mogło, iż jest to tylko „obrazek”, który stanowi niejako wizytówkę firmy. Jednak z tym „obrazkiem” przedsiębiorstwo kojarzyć będzie się już do końca – nawet jeśli zostanie w przyszłości zmienione.
Zobacz także: Agencja SEO – czym się zajmuje?
Jak zrobić logo, które zostanie z firmą rzeczywiście na długo?
Pierwszą i chyba najczęściej wykorzystywaną opcją w tworzeniu loga dla firmy jest… zatrudnienie specjalisty. Projektowanie logo firmy wielu osobom może wydawać się na tyle skomplikowane, że nawet nie próbują robić tego samodzielnie. Poza tym nie każdy przecież musi odznaczać się kreatywnością i pomysłowością, jeśli chodzi o zagadnienia typowo marketingowe (bo przecież w projektowaniu logo chodzi właśnie o efektywny marketing – o zyskanie zainteresowania potencjalnego klienta poprzez chwytliwe, zapadające w pamięć logo). Jeśli tylko ktoś posiada odpowiednie zasoby pieniężne i nie ma czasu na dokształcanie się w kwestii grafiki komputerowej lub nie ufa swoim gustom, jeśli chodzi o dobór kolorystyki loga oraz jego detali – czemu nie miałby skorzystać z usług kogoś, kto lata życia poświęcił studiom na kierunku grafika komputerowa? Osoby posiadające tego typu wykształcenie kierunkowe nie tylko potrafią sprawnie obsługiwać zaawansowane programy graficzne; dzięki opanowanym w toku studiów podstawom marketingu specjalista, który podejmie się stworzenia logo dla firmy, będzie wiedział, jak je zaprojektować, by przykuwało uwagę potencjalnego klienta. Takie rozwiązanie wiąże się jednak z niemałymi kosztami; usługi grafików komputerowych nie należą do tanich. Co więc z przedsiębiorcami, którzy nie chcą wydawać aż takiej sumy pieniędzy na zatrudnianie grafika? Dokładnie z myślą o nich powstał program do tworzenia logo. Pomysł spodobał się biznesmenom i przedsiębiorcom – i w taki oto sposób na rynku pojawiło się mnóstwo rodzajów kreatorów logo dla firm.
Może przyda się ankieta na Messengerze? Sprawdź tutaj, jak możesz ją zrobić
Rodzaje programów do tworzenia firmowego logo
Można wyróżnić kilka podstawowych rodzajów kreatorów firmowego logo. Pierwszy z nich to pakiety całkowicie bezpłatne. Da się w nich tworzyć proste lub bardziej skomplikowane grafiki i pobierać logotypy, ale najczęściej jedynie w niskich rozdzielczościach. Niektóre z pakietów posiadają wiele dodatkowych opcji (na przykład możliwość pobrania logo w wyższej rozdzielczości), jednak są one już płatne. Inny rodzaj tego typu programów to pakiety profesjonalne, których ceny rynkowe to nawet kilkaset złotych. Dają one dostęp do wielu narzędzi, dzięki którym zaprojektowane przy użyciu kreatora logo będzie jeszcze bardziej efektowne. Jeszcze inny rodzaju programu do tworzenia logo jest dedykowany dla osób, które cenią sobie minimalizm – są to proste aplikacje, które pozwalają jedynie na czynności typu zmiana czcionki i koloru (z reguły płatne, acz na rynku zaczynają pojawiać się ich darmowe odpowiedniki).
Jakie powinno być dobre logo?
Dobre logo firmy powinno rzucać się w oczy. Pośród mnóstwa podobnych do siebie grafik powinno się wyróżniać. Czym? To już zależy od indywidualnego gustu projektanta oraz właściciela firmy. Niektórzy stawiają na krzykliwą kolorystykę, inni wręcz przeciwnie – na minimalizm i prostotę. Dużo zależy również od profilu przedsiębiorstwa, które ma stać się szczęśliwym posiadaczem świeżo zaprojektowanego logo. Na przykład sklep z zabawkami postawi raczej na kolorowe logo, natomiast kancelaria adwokacka – raczej wybierze bardziej stonowane barwy.
Zobacz, jaka reklama na samochodzie jest coraz to bardziej popularna