Kategorie
Bez kategorii

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo ważne?

Stworzyłeś własną stronę internetową i jesteś zadowolony. Słusznie, ale o dopiero pierwszy krok Twojego funkcjonowania w internecie. Takich stron jak Twoja w sieci są miliony. Jej znalezienie, to jak szukanie igły w stogu siana. Można to jednak zmienić dzięki pozycjonowaniu.

Czym jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych polega na podejmowaniu szeregu działań, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Szczególnie ważne jest pozycjonowanie w Google, z którego korzysta 98% internautów. Każdy właściciel strony dąży do osiągnięcia TOP 10, czyli znalezienia się na liście 10 adresów www wyświetlanych na pierwszej stronie wyszukiwarki. Nie jest to zadanie łatwe.

Po wpisaniu poszukiwanej frazy (słowo kluczowe) do pracy przystępują roboty Google, które przeszukują miliony stron i wskazują strony, które najlepiej spełniają warunki wyszukiwanej frazy oraz kryteria algorytmu wyszukiwarki.

Algorytm nie jest powszechnie znany, ponieważ najbardziej cenione są tzw. organiczne (naturalne) wyniki wyszukiwania. Doświadczeni pozycjonerzy wiedzą jednak, że liczy się przede wszystkim:

– wartość strony dla użytkownika,
– szybkość ładowania strony,
– bezpieczeństwo strony,
– content marketing,
– pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem ciągłym, nie da się raz ją wypozycjonować i zakończyć działania. Bardzo szybko straci swoją pozycję w wyszukiwarce, ponieważ stale zmienia się jej otoczenie (przybywają nowe strony), działania podejmuje konkurencja, zmianie ulegają algorytmy.

Pozycjonowanie obejmuje działania w obrębie strony (on-site) i działania poza obrębem strony (off-site).

On-site, czyli SEO

Określenie SEO bardzo często używane jest zamiennie z pozycjonowaniem. Tymczasem jest ono tylko składową pozycjonowania, chociaż bardzo istotną. SEO polega na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki. Postawą jest wykonanie audytu strony, który wskaże jej słabości oraz ewentualne błędy. Najczęściej dotyczą one kodu strony, jej struktury oraz wartości umieszczonych na niej tekstów.

Dobrze zoptymalizowana strona powinna szybko się ładować, nikt nie będzie czekał nawet minuty, aż strona się otworzy, po prostu przejdzie do następnej.

Obecnie coraz więcej osób korzysta z internetu poza domem i miejscem pracy, dlatego strona musi być przygotowana do korzystania z niej na urządzeniach mobilnych, gwarantuje to znacznie większą ilość wejść na stronę.

Kolejna sprawa to struktura strony i jej obsługa. Zdecydowanie lepiej oceniane są strony z przejrzystą strukturą i intuicyjną obsługą oraz linkowaniem wewnętrznym. Internauta nie zawsze zainteresowany jest wszystkimi treściami, szybkie znalezienie potrzebnych informacji spowoduje wysoką ocenę i liczne polecenia.

Ogromną rolę w optymalizacji strony odgrywają teksty oraz zdjęcia umieszczone na stronie. Przede wszystkim muszą zawierać treści dodane dla użytkownika, czyli nowe, przydatne informacje. Teksty nie mogą być kopiowane z innych stron, bo może to doprowadzić nawet do zablokowania strony przez wyszukiwarkę. Pozycję strony znacznie zwiększa blog, instrukcje w formie grafik lub zdjęć. Ogromną rolę odgrywa także strona firmowa prowadzona w mediach społecznościowych.

Off-size

To działania polegające na naturalnym pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych. Podstawową rolę odgrywa tu content marketing polegający na umieszczaniu merytorycznych tekstów na różnych portalach. Najlepsze wyniki dają portale branżowe oraz lokalne. Na portalach branżowych informacji szukają internauci zainteresowani konkretną tematyką, natomiast portale lokalne zawierają informacje o firmach działających w najbliżej okolicy.

Warunkiem skutecznego pozycjonowania jest aktualizacja treści umieszczanych na stronie, w mediach społecznościowych oraz na portalach zewnętrznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *