Czym jest i jak działa kampania Google Ads?

Google Ads to specjalny system, który umożliwia wykonanie płatnej reklamy w Google. Dzięki niemu można skutecznie zareklamować swoją firmę. Prezentujemy najważniejsze informacje o kampaniach Google Ads, jakie każdy powinien znać.

Co to jest Google Ads?

Google Ads to system pozwalający na tworzenie płatnych kampanii reklamowych, które wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwania Google, ale także i w sieci wyszukiwań, czyli na stronach, które są odwiedzane przez użytkowników. Najważniejsze w przypadku tej kampanii jest to, że koszty ponosi się dopiero wtedy, kiedy ktoś kliknie w reklamę, natomiast wyświetlenie jest darmowe. Płatne reklamy w Google obejmują:

– reklamy w wynikach wyszukiwania;

– reklamy produktowe w wyszukiwarce;

– reklamy w sieci reklamowej Google, czyli wyświetlanie reklam na stronach, które odwiedzają użytkownicy;

– remarketing (w wyszukiwarce i dynamiczny);

– reklamy na Gmailu i YouTube;

– reklamy w aplikacjach.

Reklama Google może być tekstowa, graficzne, a także i w formie video lub grafiki i treści. Dzięki tym wielu rodzajom, ten system reklamowy stanowi niezwykle rozbudowaną formę reklamy, z której może skorzystać każdy, bez względu na to, czy prowadzi firmę usługową czy posiada sklep internetowy. Jak prowadzić kampanie Google Ads?

Prowadzenie kampanii Google Ads

Google Ads można zająć się samodzielnie lub zdecydować się na współpracę ze specjalistami. Agencja Google Ads, taka jak https://online-partners.pl/google-ads/, to bardzo wygodne rozwiązanie. Tego typu firmy zajmują się kampaniami reklamowymi w całości. Właściciel danej marki czy menedżer sklepu internetowego nie musi się wtedy niczym przejmować. Specjalista Google Ads zna wszelkie niuanse związane z tym rodzajem reklamy, ale i posiada doświadczenie. Osoba, która kompletnie nie zna się na marketingu internetowym może nigdy nie uzyskać zadowalających efektów. Natomiast agencja Google Ads doskonale wie, jak w szybkim czasie zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i jak pozyskać nowych klientów.

Jak wygląda prowadzenie kampanii Google Ads?

Najpierw należy założyć konto Google Ads, co jest dostępne dla każdej osoby, która posiada konto Google. Następnie należy dobrać odpowiednie frazy kluczowe do kampanii. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Specjaliści, którzy na co dzień zajmują się taką reklamą, sprawdzają, jaka jest grupa docelowa danej marki, jakie hasła są najpopularniejsze wśród tych użytkowników, z jakich fraz korzysta konkurencja itd. W przypadku Google Ads – znakomicie sprawdzają się frazy z tak zwanego długiego ogona, czyli po prostu nieco dłuższe hasła, które nadal są wyszukiwane przez wiele osób, ale nie należą do najpopularniejszych fraz użytkowników. Następnie należy połączyć konto Google Ads z Google Analytics – w taki sposób można śledzić skuteczność i wyniki działań.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Aby uzyskać zadowalające wyniki z kampanii Google Ads, należy zadbać o to, aby każda fraza kluczowa miała swoją docelową stronę z oryginalną treścią, która jest związana z zapytaniem użytkownika. Nie powinno się kierować klientów na stronę główną. Ponadto słowa kluczowe powinny być jak najlepiej dopasowane do treści reklamy – warto w treści zamieścić hasła kluczowe. Ponadto należy również zamieścić chwytliwe zdania, które skutecznie namawiają do działania i przyciągają uwagę użytkowników.

Dlaczego warto zdecydować się na kampanię Google Ads?

Płatne reklamy w wynikach wyszukiwania mają wiele zalet. Dzięki nim można znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania i tym samym zyskać sporo nowych klientów, gdyż umożliwiają dotarcie do osób zainteresowanych daną ofertą. Po Google Ads warto sięgnąć wtedy, kiedy oczekuje się szybki rezultatów w krótkim czasie (przed Black Friday czy świętami), ponieważ tego typu kampania przynosi natychmiastowe efekty.

Materiał zewnętrzny

Redakcja ecomanager.pl