Wygląd pracownika – o czym należy pomyśleć budując wizerunek firmy?

Wraz z rozpoczęciem nowej pracy bardzo często musimy zapoznać się z zupełnie nowymi dla nas zasadami dotyczącymi dress codu i ogólnego wyglądu w pracy. Warto od samego początku dobrze wybadać grunt w tym zakresie, by uniknąć niekomfortowych sytuacji. Każda firma ma swoje odrębne wymogi, a nasz wygląd bardzo rzutuje na to, jak jesteśmy odbierani. Czy strój w pracy jest tak istotny? Czy musi go nam zapewnić pracodawca? Czy musimy w pracy nosić identyfikatory firmowe?

Zadbaj o schludny i elegancki wygląd

Właściwie w każdej firmie sprawa stroju pracowniczego to zupełnie osobna bajka. W jednych biurach nadal nacisk kładziony jest na strój bardzo formalny, w innych nie musimy się trzymać sztywnych wytycznych. Wymagania w tym zakresie powinny nam być przedstawione już w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, a dokładnie omówione przy zatrudnianiu. Jeśli pracodawca wymaga od Ciebie określonego sposobu ubierania powinien właściwie Cię o tym poinformować. W wielu firmach pracodawcy zgadzają się, by nadać naszemu wyglądowi bardziej indywidualnego charakteru dzięki dodatkom. Do dress codu, o którym byliśmy jasno informowani, należy się stosować. Poza pewnymi formalnymi wytycznymi zawsze obowiązują nas też uniwersalne zasady dotyczące schludnego i czystego wyglądu. Przed wyjściem warto sprawdzić, czy nasza marynarka nie ma plamy, a mankiety nie są brudne. Strój do pracy powinien być również elegancko wyprasowany.

elegancki wygląd

Łatwa identyfikacja

Poza strojem pracodawca może od nas wymagać także noszenia identyfikatora informującego o naszym nazwisku i stanowisku. Identyfikator firmowy znajduje zastosowanie w każdej branży, gdzie istotne jest poinformowanie o tożsamości pracownika. Będzie zatem to zarówno hotel, jak agencja czy zakład produkcyjny. Identyfikator firmowy ma za zadanie dać nam wiedzę o danych pracownika oraz jego stanowisku. Zazwyczaj jest na nim także nazwa lub logo firmy, zdarzają się także identyfikatory ze zdjęciem, zwłaszcza w przypadku tych przygotowywanych na konferencje lub zjazdy. Dzięki nim łatwiej jest nam się odnaleźć w danym miejscu i nawiązać konwersację. Musimy pamiętać, że pracodawca może od nas wymagać noszenia identyfikatora i nie narusza tym naszej prywatności.

Gdzie kupić dobrej jakości identyfikator firmowy?

Identyfikatory firmowe dobrej jakości dostarcza klientom sklep online Nana.com.pl. Bardzo zróżnicowana oferta pozwala na wybranie plakietek w ładny sposób komponujących się ze strojem firmowym i dostosowanych do naszych wymagań. Najprostsze będą identyfikatory z okienkiem, które sprawdzą się w miejscach o dużej rotacji pracowników. Identyfikator firmowy z Nana.com.pl może być wykonany z różnych materiałów, drewna, laminatu lub aluminium. Masz dowolność przy wyborze barwy i jej odcienia, a także sposobu naniesienia grawera. Bez problemu wybierzesz takie, które stworzą spójną całość z wyglądem biura, restauracji czy laboratorium i będą estetycznie uzupełniać strój pracownika. Ważna jest także różnorodność zapięć do identyfikatorów. Może to być agrafka, agrafka z bezpiecznym zapięciem, magnes lub klips.

Redakcja ecomanager.pl