Strona główna
E-commerce
Tutaj jesteś
E-commerce sklep na facebooku

Jak założyć sklep na Facebooku?

Data publikacji 26 września 2022

W dzisiejszych czasach media społecznościowe są jednym z głównych środków przekazu informacji. Służą także jako reklama i promowanie sklepów. Sklep na fb ma szansę na dotarcie do większej ilości odbiorców ze względu na algorytmy portali społecznościowych. Sklepy na Facebooku są bardzo wygodne dla założyciela, ponieważ może on aktualizować dane z telefonu bez konieczności używania komputera lub laptopa, a uaktualnienie informacji zajmuje tylko chwile. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, jak działa sklep na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych.

Sklep na Facebooku – zalety

Istnieje szereg korzyści z prowadzenia biznesu na Facebooku. Portal ten jest okazją do reklamy. Prowadzenie sklepu na Facebooku jest wygodne i łatwe. Przejrzysty, schludny i czytelny wygląd konta, dobre zarządzanie, może zachęcić wielu do skorzystania z usług takiego sklepu. Sklep na Facebooku jest formą Fanpage’a, czyli stanowi wizytówkę i miejsce, w którym użytkownik ma się dowiedzieć najważniejszych rzeczy i szczegółów. Ważna jest więc częsta aktualizacja informacji i systematyczne dodawanie postów lub ofert, aby sklep cały czas był aktywny.

Przeczytaj również co wybrać, laptop z system czy bez?

jak założyć sklep na Facebooku

Jak założyć sklep na Facebooku?

W praktyce jest to bardzo proste. Trzeba mieć stronę internetową sklepu i dodać ją do konta na fb, żeby klient nie miał problemu z finalizowaniem zakupu. Następnie wybieramy Fanpage, do którego podłączymy sklep. Kolejnym krokiem jest uruchomienie „Menażera firmy” (opcja na Facebooku) i już można dodać produkty na sprzedaż. Założenie sklepu na Facebooku jest zupełnie darmowe – łącznie z promowaniem strony. Istnieje specjalna reklama postów i produktów, ale jest ona dodatkowo płatna. Facebook oferuje dla sklepów dodatkowe narzędzie, jakim jest Facebook Ads. Pomaga w szczegółowym zaplanowaniu i ukierunkowaniu reklamy. Możemy wybrać formę w jakiej będzie wyświetlana promocja, czy jako filmik, zdjęcie lub post. Portal pozwala nam na kierowanie do kogo dana reklama ma dotrzeć: możemy określić wiek odbiorcy, płeć i miejsce zamieszkania, a także jego zainteresowania.

Dużą zaletą sklepu na Facebooku jest to, że nie musimy się ograniczać tylko do jednego medium społecznościowego. Przez połączenie Instagrama oraz Facebooka reklamę zaprojektowaną na Facebooku możemy opublikować również na Instagramie. Możemy także założyć taki sam sklep na Instagramie lub tylko reklamować produkty za pomocą zwykłego konta i przekierowywać je na witrynę na Facebooku. Dzięki współpracy tych dwóch portali jest duża szansa na dotarcie do większej ilości użytkowników. Komunikacja z klientem jest również bardzo ważna. Warto w tym celu wykorzystać narzędzia takie jak relacje lub transmisje na żywo, które pozwalają na bliski kontakt z odbiorcą. Usprawnieniem i ułatwieniem dla klienta jest oznaczanie produktów na zdjęciu, dzięki temu użytkownik uniknie dodatkowego szukania produktu. Od razu zostanie przekierowany na stronę sklepu. Ważnym elementem sklepu są opinie lub recenzje.

Dzięki nim kupujący dowie się więcej o jakości produktu i o jego szczegółach, a po własnym kupnie produktu będzie mógł podzielić się własnym zdaniem z innymi. Sklep na fb może być dochodowym biznesem.

Zobacz również https://ecomanager.pl/na-czym-polega-sprzedaz-b2b/

Redakcja ecomanager.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?