Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing Czym jest branding

Czym jest branding i jak powinien być realizowany?

Data publikacji 17 lipca 2024


Budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki to jedno z kluczowych wyzwań, jakim stawiają czoła współcześni przedsiębiorcy. Bez jej posiadania, nie sposób bowiem marzyć o sukcesie sprzedażowym, wzroście zaufania do marki oraz wyróżnieniu jej na tle konkurencji. Właściwie opracowana strategia oraz właściwie dobrane działania z zakresu brandingu pozwalają nie tylko przybliżyć się do tego celu, lecz także osiągnąć go szybko, sprawnie i z korzyścią dla marki oraz jej odbiorców. Sprawdźmy, na czym polega branding i dlaczego warto poświęcić mu maksimum uwagi!

Jak bywa definiowany branding? Jaka jest jego istota?

Branding to jedno z istotnych pojęć z zakresu marketingu. Polega na budowaniu świadomości marki poprzez nadawanie jej określonych cech, z którymi chcemy, aby była kojarzona. Proces ten ma na celu odróżnienie brandu od konkurencyjnych podmiotów, zbudowanie określonego zestawu skojarzeń oraz ukształtowanie jego wizerunku w konkretny, pożądany sposób, czyli na nadaniu marce zamierzonego kształtu.

W procesie brandingu stosowane są różne narzędzia i formy marketingowe, które mają na celu osiągniecie założonego celu. To proces, który na początku toczy się na papierze – jego zarys i poszczególne kroki muszą być ustalone z góry i systematycznie wprowadzane w życie. Celem brandingu jest przyciągnięcie do marki określonych klientów, pozyskanie ich uwagi i lojalności oraz ich utrzymanie. Oprócz tego, służy on także stworzeniu wokół marki pozytywnie kojarzącej się otoczki, która będzie spójnie łączyła się z jej usługami i produktami, dążeniami, a także misją.

Branding jest bardzo ważnym procesem i to nie tylko dla samej korzystającej z jego dobrodziejstw firmy. Za jego pomocą marka może bowiem przekazać swoim klientom wiedzę, czego mogą się po niej spodziewać, jakiej jakości oczekiwać oraz dlaczego to właśnie ona, a nie jej konkurencja, zasługuje na to, aby zostać wybrana. To swoisty sposób niewerbalnej komunikacji biznesowej pomiędzy marką a odbiorcami, który zdradza więcej niż tysiąc słów.

branding

Podstawowe zasady brandingu. Co składa się na ten proces?

Branding to złożony i skomplikowany proces, który świadome jego wagi marki powierzają profesjonalnym podmiotom – agencjom brandingowym, które specjalizują się w opracowywaniu i wdrażaniu w życie wszystkiego, co składa się na kompletny, skuteczny i efektywny branding. O samym brandingu warto wiedzieć, że właściwie nigdy się nie kończy. To proces o charakterze ciągłym, który pozwala marce podążać w ślad za zmieniającym się światem i gustami odbiorców, ewoluować oraz zawsze wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom, znajdując się zawsze dwa kroki przed konkurencją.

Skuteczne budowanie świadomości marki nie może obyć się jednak bez starannie przemyślanej i zaplanowanej strategii. Każdy jej element pełni istotną rolę i jest kluczowy w procesie budowania rozpoznawalności i unikalności marki. W brandingu warto korzystać z różnych kanałów, które mogą wspierać budowanie rozpoznawalności marki. Należą do nich zarówno fizyczne reklamy, jak i kampanie realizowane online – w social mediach, w Google czy współprace z influencerami i celebrytami. Warto zadbać o zróżnicowanie kanałów marketingowych, aby docierać do różnych grup odbiorców.

Artykuł sponsorowany

Redakcja ecomanager.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?