Weź mnie w obroty!

„Weź mnie w obroty” to kampania dedykowana jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży spożywczej – szklanej butelce zwrotnej. „Weź mnie w obroty” jest apelem, by zwracać butelki do sklepu.

Ten gest to wyraz troski o środowisko naturalne. Pomimo wielu zalet, potencjał butelki zwrotnej w Polsce nie jest w pełni wykorzystywany. W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogły by zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem obecnie jedna butelka trafia do obiegu – między sklepem a jej ponownym napełnieniem – średnio 8–12 razy.

Organizatorem kampanii „Weź mnie w obroty” jest Carlsberg Polska. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości ekologicznej konsumentów, zwrócenie ich uwagi na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej. Akcja ma motywować do tego, aby nie wyrzucać takich butelek, popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie świadomości wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten drobny wysiłek opłaca się ze względów ekologicznych i ekonomicznych.

Działania kampanii wspierają – Piotr Rogucki jako Ambasador i główny bohater spotu oraz Marta Zabłocka – autorka komiksu opowiadającego o przygodach butelki zwrotnej. Partnerem Merytorycznym kampanii jest Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat edukuje, uświadamia i pracuje nad zmianą nieekologicznych nawyków Polaków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *