VW dba o środowisko

Volkswagen zachęca do aktywnych działań przyjaznych środowisku  W ramach akcji Think Blue wybrane miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitły na niebiesko. Przy nich stanęły huśtawki zachęcające do chwili relaksu i szukania inspiracji do ekologicznych gestów na co dzień.

Przy skwerach pojawiły się także tablice z nasionami niezapominajki, które można zasiać w ogródku, na balkonie czy miejskim placu, by wesprzeć kiełkowanie idei Think Blue. Akcja ma inspirować do poznania idei Think Blue i podkreślić związany z nią czynnik zabawy i aktywności.

Niebieskie skwery to pierwszy element akcji promocyjnej Think Blue – globalnej idei Volkswagena, odpowiadającej na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi, które akcentują, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich. Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez koncern VW na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska. Podkreślają również, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć sporo radości. W wielu krajach podjęte zostały już inicjatywy promujące działania przyjazne środowisku: Włosi ustawili wielki kosz recyklingowy, Hiszpanie pobiegli w „niebieskim” maratonie, natomiast Australijczycy uczestniczyli w zawodach na przejechanie jak największej liczby kilometrów na jednym litrze paliwa.

Niebieskie skwery z tablicami pojawiły się już w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu. W sadzeniu roślin  uczestniczyły niebieskie drużyny Volkswagena oraz mieszkańcy miast. Nasiona niezapominajki, umieszczone na tablicach przy klombach, można samodzielnie zasiać w ogródku lub na balkonie, by przypominały o niebieskiej idei Think Blue.

W ramach inicjatywy Think Blue poznańskie, toruńskie i gdańskie skwery zakwitły lobelią.

Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla mieszkańców zaniedbanych miejsc, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego wpisującego się w ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań prośrodowiskowych, nawiązywania relacji społecznych oraz aktywności. Ostateczna forma mebli oraz lokalizacja w danym mieście wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na stronie VW na portalu Facebook.

W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje, w których wyłonionych zostanie dwudziestu finalistów. Pierwsza dziesiątka zakwalifikuje się poprzez rywalizację w grze na portalu Facebook, starając się zdobyć jak najwięcej punktów w aplikacji „Think Blue. World Championship 2013.” Zadaniem jest jak najoszczędniejsze przejechanie trasy, posiadającej kilka podjazdów, zjazdów, szykan i ostrych zakrętów. Gracze będą mogli zdobyć dodatkowe punkty poprawnie odpowiadając na pytania dotyczące ekonomicznej jazdy.

Druga dziesiątka zostanie zakwalifikowana do finału na podstawie przesłanych filmów, przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień.  Na nagraniu widoczne muszą być dane z komputera pokładowego wskazujące: średnie spalanie, dystans, na którym wynik został osiągnięty (minimum 15 km) oraz obrotomierz samochodu. Ponadto uczestnik musi wskazać parametry samochodu, którym się poruszał (pojemność skokowa silnika, rodzaj paliwa). Na podstawie tych informacji zostanie wyliczona ekonomiczność jazdy.

Polski finał rozegrany zostanie w terminie od 16 do 18 sierpnia. Volkswagen zaprosi dwudziestu najoszczędniejszych kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do atrakcyjnego, pięciogwiazdkowego hotelu nad polskim morzem. Uczestnicy przejdą szkolenie teoretyczne i praktyczne, następnie przeprowadzone zostaną jazdy kwalifikacyjne. Zwycięzca tych jazd będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu, otrzyma także na miesiąc do prywatnego użytku nowego Volkswagena Golfa – Samochód Roku 2013.

Światowy finał zaplanowano w Niemczech, rozegrany zostanie w dniach od 6 do 10 września. Uczestnicy – zwycięzcy z poszczególnych krajów – wystartują z Wolfsburga i pokonają trasę do Frankfurtu. Wcześniej odwiedzą fabrykę samochodów i Autostadt. Na zakończenie natomiast zwiedzą Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie.

Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie. Dołączone do tablic nasiona są symbolicznym elementem zachęcającym do rozsiewania idei dalej. Jako firma wierzymy, że tylko tak, codziennymi małymi krokami wielu ludzi i ich indywidualnym zaangażowaniem, jesteśmy w stanie wprowadzić realną zmianę. Na naszej stronie www.volkswagen.pl/thinkblue podpowiadamy jak to osiągnąć – powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska.

Volkswagen w swoich samochodach od lat wykorzystuje ekologiczne rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2. Natomiast w ramach akcji „Think Blue. Factory.” w zakładach marki na całym świecie do 2018 r. obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Postawiony przez centralę cel mają osiągnąć także polskie fabryki koncernu w Poznaniu i Polkowicach.

Sadzenie kwiatów i rewitalizacja przestrzeni miejskiej to początek rozprzestrzeniania idei Think Blue w Polsce. Volkswagen zapowiada kolejne inicjatywy zmierzające do promowania postaw proekologicznych i indywidualnego zaangażowania w działania na rzecz środowiska i bardziej „niebieskiego” myślenia.

 Źródło: Volkswagen Group Polska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *