Pierwsze hybrydy

Land Rover wprowadza na rynek swoje pierwsze modele hybrydowe – Range Rover Hybrid oraz Range Rover Sport Hybrid. Zamówienia  na te pojazdy będzie można składać od 10 września br., a pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się już pod koniec roku.

Oba modele cechuje niskie zużycie paliwa, a także mniejsza emisja dwutlenku węgla do atmosfery, przy zachowaniu typowych dla Land Rovera parametrów użytkowych. Pojazdy są w całości wykonane z aluminium, bazują na platformie PLA (Premium Lightweight Architecture) i mają identyczną jednostkę napędową. To pierwsze na świecie SUV’y klasy premium, wyposażone w silniki wysokoprężne.

Jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem modeli Range Rover Hybrid i Range Rover Sport Hybrid na rynek, pierwszych na świecie hybrydowych SUV`ów o legendarnych możliwościach Land Rovera. Dodanie gładko pracującego napędu elektrycznego podnosi poziom doskonałości, ogranicza emisję CO2, a w połączeniu z silnikiem SDV8 zapewnia zdumiewające osiągi – powiedział John Edwards, Global Brand Director marki Land Rover.

By zaprezentować możliwości hybrydowe nowych modeli, 22 sierpnia br.,  z Solihull w Wielkiej Brytanii wyruszyła ekspedycja do Bombaju w Indiach.

Trasa ekspedycji „SilkTray 2013” („Jedwabny szlak 2013”) ma długość 16 000 km i obejmuje dwanaście krajów (w tym Polskę, Niemcy, Francję, Belgię, Ukrainę, Rosję, Uzbekistan, Kirgistan, Chiny i Indie). Prowadzi ona jednymi z najtrudniejszych na świecie dróg, przełęczy i szlaków, w tym częścią (6000 km) starożytnego Jedwabnego szlaku, łączącego Azję z Morzem Śródziemnym. To pierwsze hybrydy, które kiedykolwiek podjęły to wyzwanie. Przyjazd do Bombaju zaplanowano na 15 października.

Zespół napędowy nowego modelu Range Rover Hybrid posiada trzy wybierane przez kierowcę tryby pracy i łączy popularny 3-litrowy silnik wysokoprężny Land Rover SDV6 i silnik elektryczny o mocy 35k W, który zintegrowano z ośmiobiegową przekładnią automatyczną ZF. Układ hybrydowy, obejmujący zestaw akumulatorów litowo-jonowych, falownik i silnik elektryczny, waży mniej niż 120 kg. Range Rover Hybrid może poruszać się wyłącznie na elektryce do 48 km/h i na dystansie 1,6 km.
Łączna moc silnika elektrycznego i wysokoprężnego wynosi 340 KM oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na uzyskanie prędkości 100 km/h w ciągu siedmiu sekund oraz maksymalnej prędkości 218 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,4 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla – 169 g/km.

Źródło: Jaguar Land Rover

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *