LIVE GREEN!

Dzisiaj właściwie każda firma chce w swojej ofercie mieć produkt z przyrostkiem „eko”. Dlaczego? Bo produkt ekologiczny jest też modny. Jednak często te zielone hasła pojawiające się na etykietach produktów niewiele mają wspólnego z rzeczywistą troską o środowisko i realizacją koncepcji zrównoważonego rozwoju. Jak zatem w gąszczu pseudozielonych produktów znaleźć te, które rzeczywiście są ekologiczne?

Odpowiedzi na te oraz inne pytania, dotyczące ekologicznego stylu życia można było znaleźć podczas spotkania, inaugurującego kampanię LIVE GREEN, które odbyło się 13 listopada br. w Qchni Artystycznej w Warszawie. Inicjatorem  spotkania było Green Cross Poland – organizacja, która od kilku lat jest zaangażowana w rozwijanie porozumienia pomiędzy sferą gospodarczą a społeczną w zakresie ochrony środowiska. Wydarzenie otworzyła Dominika Kulczyk-Lubomirska, założycielka i wiceprezes Green Cross Poland, a spotkanie poprowadziła Małgorzata Masłowska-Bandosz- redaktor prowadzaca ecomanager.pl.

Spotkanie to było wyjątkowe z kilku powodów: nie dość, że rozpoczęło ono kampanię LIVE GREEN, odbywało się podczas Szczytu Klimatycznego, to jeszcze wzięły w nim udział znane polskie gwiazdy – Kinga Rusin, Kasia Bujakiewicz, Reni Jusis oraz Michał Piróg. Na początku przeczytały one ekohistorie, będące fragmentem większego zbioru opowiadań o tematyce ekologicznej, powstałych w ramach kampanii LIVE GREEN. Autorem tekstów jest m.in. Jaś Kapela, poeta i pisarz, zwycięzca pierwszego polskiego slamu poetyckiego.

Elementem kampanii był także eksperyment, w którym wzięły udział Kinga Rusin i Kasia Bujakiewicz.  W jego ramach szczegółowej analizie zostały poddane odpady pochodzące z gospodarstw domowych obu pań. Eksperyment został przeprowadzony przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu wspólnie Wielkopolskim Instytutem Jakości.

W prezentowanym materiale można było zauważyć, że obie panie wybierając produkty zwracają uwagę na oznaczenia umieszczane na opakowaniach. Jest to niestety w Polsce rzadkość. Badania Ministerstwa Środowiska to potwierdzają – co czwarty Polak nie zwraca uwagi na oznaczenia ekologiczne i nie wie, co one oznaczają. To musi ulec zmianie i temu będzie służyć stworzona w ramach kampanii aplikacja LIVE GREEN.

Dzięki aplikacji użytkownicy smartfonów będą mogli poznać znaczenie prawie 160 znaków informacyjnych obecnych na opakowaniach kosmetyków, produktach spożywczych, ubraniach czy sprzęcie elektronicznym. Aplikacja „Live Green” jest oparta na innowacyjnej technologii rozpoznawania obrazu. Pozwala ona na odczytanie znaczenia znaków informacyjnych, obecnych na wielu produktach: poznać ich znaczenie i korzyści, które gwarantują oraz dowiedzieć się, gdzie występują. Aplikacja poprzez rozpoznawanie znaków będzie przekazywała informacje o tym, że dany kosmetyk nie był testowany na zwierzętach lub że jego opakowanie nadaje się do recyklingu. Nie brakuje również oznaczeń związanych z ekologiczną żywością, informujących, że wybrany produkt posiada surowce roślinne pochodzące z kontrolowanych ekologicznych upraw. Znaki można odczytać po pobraniu i uruchomieniu aplikacji, a następnie skierowaniu aparatu fotograficznego w telefonie na wybrane oznaczenie, naciśnięcie przycisku „skanuj znak” i zrobieniu zdjęcia.

Aplikacja „Live Green” zawiera także zestaw porad ekologicznych, które będą podpowiadały, jak dbać mądrze o środowisko. Na co zwracać uwagę kupując kosmetyki? Jak ekologiczne jeździć samochodem? Dlaczego skręcać kaloryfery i zamykać okna przed wyjściem z mieszkania?

Partnerami kampanii Green Cross Poland  są Wielkopolski Instytut Jakości we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

GALERIA

baner reklamowy Live Green

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *