„Kto nie przyniesie – odpada”

Eko Akcja 2013 WarszawaW  sobotę – 18 maja,  w czternastu miastach Polski odbyła się IV edycja EkoAkcji pod hasłem „Kto nie przyniesie – odpada”.

Jest ona cyklicznie organizowana  w ramach obchodów Dnia bez Śmiecenia. Jej celem jest promocja recyklingu i segregacji opakowań wśród polskich konsumentów. Zbiórkę opakowań zorganizowały wspólnie trzy firmy – Tesco Polska, Carlsberg Polska i Coca-Cola HBC Polska. Merytoryczny patronat nad akcją tradycyjnie objęła Organizacja Odzysku KOBA, odpowiadająca za przetworzenie zebranych podczas akcji odpadów zgodnie ze standardami środowiskowymi.

Tegoroczna akcja ekologiczna „Kto nie przyniesie – odpada” odbyła się w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Tarnowie, Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.

Do kontenerów ustawionych na parkingach sklepów Tesco można było wrzucić nie tylko opakowania szklane, ale też plastikowe butelki PET i puszki po napojach. Uczestnicy EkoAkcji zostali obdarowani symboliczną nagrodą. Organizatorzy zapewnili na czas sobotniej akcji 15 tys. wiosennych sadzonek oraz 375 tysięcy zielonych punktów Clubcard.

Klienci, którzy 18 maja przynieśli dziesięć dowolnych opakowań po napojach, otrzymali w zamian wiosenną sadzonkę lub 100 zielonych punktów Clubcard, zbieranych w ramach programu lojalnościowego Tesco. Na miejscu akcji, zainteresowane osoby mogły uzyskać informacje, jak poprawnie i z korzyścią dla środowiska segregować opakowania. Uzyskały też poradę, jak  przygotować się do zmian w zakresie wywozu odpadów z ich domów, które zaczną obowiązywać już 1 lipca br. Klienci, którzy tego dnia odwiedzili stanowisko dedykowane społecznej akcji, mogli również samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów wrzucanych do kontenera.

– W Polsce nadal niewiele zużytych opakowań zostaje poddane recyklingowi. Posegregowane przez konsumentów mogłyby zostać ponownie przetworzone- poddane recyklingowi lub odzyskowi. Z butelki PET może powstać nowa butelka czy szereg innych rzeczy użytkowych, np. z ok. 35 butelek PET można wyprodukować jedną bluzę z polaru. Brak świadomości ekologicznej i skłonności do segregowania to jedna z podstawowych barier sprawnego funkcjonowania systemu recyklingu i odzysku i to staramy się zmienić. Zachęcamy naszych konsumentów do segregacji opakowań, bo w ten sposób razem chronimy środowisko naturalne, a my dodatkowo mamy materiał do ponownego wykorzystania przy produkcji butelek – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

Od lat promujemy postawę proekologiczną wśród naszych konsumentów, zachęcając do segregacji opakowań oraz odnoszenia butelek zwrotnych. Przykładem tych działań jest cykliczna akcja ‘Kto nie przyniesie – odpada’. Wspólnie apelując o troskę o środowisko, podnosimy świadomość wśród klientów, iż niewielka zmiana nawyków w codziennym życiu ma dobroczynny wpływ na nasze otoczenie. Na właściwej segregacji opakowań zyskujemy wszyscy – środowisko, konsumenci, producenci i przyszłe pokolenia – mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.

Tesco, oprócz inwestowania w nowoczesne technologie ekologiczne, dużą wagę przykłada do ułatwiania Polakom bycia ‘eko’. Od lat umożliwiamy oddawanie szkła i makulatury do pojemników na parkingach, w każdym ze sklepów zachęcamy do korzystania z Eko-Punktów, czyli pojemników na zużyte baterie, tonery i drobne elektrośmieci. Nagradzamy również klientów za zakupy produktów ekologicznych, oferując im dodatkowe, zielone punkty w programie Clubcard – mówi Łukasz Kędzior, koordynujący akcję z ramienia Tesco Polska.

Akcja „Kto nie przyniesie – odpada” była komunikowana na plakatach i ulotkach – dostępnych w sklepach Tesco objętych akcją, spotem promocyjnym oraz na stronach internetowych organizatorów akcji: www.carlsbergpolska.pl, www.coca-colahellenic.pl, www.tesco.pl.

Źródło: Tesco Polska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *